HomeЛюди и блогиRelated VideosMore From: Anna Furman

Girl touching the rim & dunking!

362 ratings | 86408 views
I am 15 years old and 1.85m (6'1") tall. I've been playing basketball for two years now. And maybe one day I will be able to dunk with a real basketball.
Html code for embedding videos on your blog
Text Comments (370)
The_Seby Raindrop (3 days ago)
this shit ain't dunking and it's not 10 feet rim lol she jumps so low like 15 inches I'm 13 (boy) and 5'3" and can touch 9 feet rim that's like 23 inches vertical lol.
Russell Westbrook (11 days ago)
Click bait smh
pickzkickz (18 days ago)
18" vertical.
Siu Lau (28 days ago)
I think with some explosive plyometrics, and weight training, she should be able to get up much higher than that. I'm a similar size to her, but male, and with about a year of weight training when I was in college, managed to get to at least a 1 hand dribble dunk, which requires around a 36 inch vert for a 6 footer starting from an untrained ability of about 28. Probably could of gotten into the 40s with more training, and improved form, but as long as you are not short, or very overweight, most people should be able to train to get to be able to dunk. Don't train anymore, but I do plan on getting my kids to become athletic early on once they are old enough.
二階堂啓太 (1 month ago)
Your great!by the way…What should I do in order to be able to jump high?
hiba aya (1 month ago)
I m 170 15 years old do you think i have chance to dunk
Anna Furman (1 month ago)
Yes, i think you can do it :)
MARVEL Marvelov (3 months ago)
That's easy
M_A_S_O_N_ 32 (3 months ago)
That’s how high I can get on a 10 foot rim... and I’m only 14 and 5’11 ik I’m bad
also that wingspans big as hell
u ain't 6'1 u like 6'5 at least
Evan Dines (4 months ago)
Either she's taller than it says or the rim isn't ten foot
RxMPlayz (5 months ago)
Alright I'm 6"0 at thirteen and I jump higher than her and barely touch rim.so...i don't think that is regulation.
Drew Blake (5 months ago)
The size of the ball
Guys she’s a girl doing this girls don’t usually do this so this is impressive she is inspiring young girls to do this
Good for her
ShangBangDan (7 months ago)
sorry but that's not 10 feet
Hami Chahal (7 months ago)
why u people disliking this video? this girl is practicing dunk and trying to achieve it
BejahiCanuckGuitar (6 months ago)
Because of the bullshit clickbait
Hippi (8 months ago)
If she’s 6 foot 1 I think the rim is short, she gets like a foot and a half at most in the air when she touches rim
Anna Furman (8 months ago)
I can touch the rim at every basketball court.
Anna Furman (8 months ago)
Nearly nobody believes here that the rim is normal..but it really is!!
kenneth griffin (8 months ago)
you're not transferring your speed into the take off. don't slow down when you're about to jump. use the momentum. and do more leg exercises too... use stair climbing machines. wear a weighted vest when training. stay in one spot and lift your heel up and down while holding weights ... make all the motions used for jumping tougher so your body strengthens those muscles and tendons.
Chace Kwon (8 months ago)
this is click bait haha
Victor Jorda (8 months ago)
That board is not 10" high... It´s evident!
6'1" girl dunking a 9' ... ... ... ... ... ... ... WOW HOW BRAVE & ABSOLUTELY *s τ υ n n ι п g*
Anna Furman (8 months ago)
That's a place where official basketball games are played, so the rim is a normal 10ft rim.
Triumph The Insult Dog (8 months ago)
If it really is 10ft, it's actually very impressive. Ignore the idiots in the comments, I know very athletic 6'1 guys that wouldn't be able to dunk that little ball.
BallerCraft (5 months ago)
Triumph The Insult Dog is not saying it’s not impressive but athletic guys 6’ 1” If their ducking athletic that means they jump high like nigga are you fucking dumb 5’ 7” I can touch rim like cmon. If thier athletic they must have at least a fucking 30 inch vert
Anna Furman (8 months ago)
Thank you very much!!
Tommy Sports (9 months ago)
What’s your standing reach. I’m 6 3 with a 7 7” reach at 13 and got my first dunk today
BallerCraft (5 months ago)
Tommy you have a short wingspan my guy I got 7’ 5” And Im 5’ 7”
Angela Del Fonso (9 months ago)
yeah, but she's 6'1. My brother is 15 too he's 6'1 and he can dunk with a real basketball.
BallerCraft (5 months ago)
Anna Furman for boys it’s harder cause ours balls weigh us down lmao
Anna Furman (9 months ago)
Angela Del Fonso he's a boy, that's a big difference 🤷‍♀️
Z (9 months ago)
is it a 10 foot basket?
Anna Furman (9 months ago)
yaahman74 thank you :)
Z (9 months ago)
That's impressive
Anna Furman (9 months ago)
yaahman74 yes, it is
L Blanco (9 months ago)
That's not a dunk. Tyra normal sized ball. Oh.... And change the title of the vid cuz I think ain't right.
Sound Logic (9 months ago)
Good job girl, keep practicing, you’ll get there. If you haven’t already started, start doing some jumping plyometrics.
Alexia Is On Fire (1 year ago)
i wish i could touch the rim smh
Sammy Deol (1 year ago)
This isn't dunking, it's grazing the bottom of the rim with your fingernails on what is at most a 9 foot hoop. The title of this video should be "kid jumps 5 inches into the air".
عراقي هاوي (1 year ago)
Nice but dunking with a golf ball was hilarious :)
SheGotHeat (1 year ago)
Im 5'3 female and I can touch the rim my arms and vertical is insane 🙌🏻
BallerCraft (5 months ago)
PuffGaming don’t believe unless your black
Elias (1 year ago)
That might be 10 but feet from ground don't look like 20 plus inches unless she has like a 6'7 wingspand maybe it's 10
Awesome12378xx (1 year ago)
Everyone who disliked this is a boy who cant dunk and doesn't want to admit that a girl can dunk and they can't. Simple
Spajki Spaja (1 year ago)
Work on your approach and you should get 15 cm of vertical,no problem. Also start going from slower to faster and have that explosive last step and use the inertion of your arms to jump higher. Not bad,not bad at all
Ivahn De Bruin (1 year ago)
why are Americans always hating on there on people it's a girl what did you expect a fucking 360 you fucking Idiots
Justin Williams (1 year ago)
No hops
oluwaniyi omolade (1 year ago)
i know some short guys out there are hating ryt now heeeeheeee
Aphrodite (1 year ago)
Wtf
CrypticFrost56 (1 year ago)
😂 it's always a big deal when girls dunk...
cam (1 year ago)
That ain't dunking that's getting over the rim by an inch
Craig Weselan (1 year ago)
come on. I'm 5'8 and 1/2 and i can "dunk" something that small.
Hubchard Gains (1 year ago)
This is very impressive there are boys in high school team who are the same height or taller frankly and cant even touch rim
Anna Furman (1 year ago)
Thanks! :)
Hubchard Gains (1 year ago)
keep improving
Ty Bell (1 year ago)
probably can't think with a normal size ball though.
Jap Thomas 2 (1 year ago)
really
Vincent Kellerman (1 year ago)
That cant be 10 feet,
Kareem Hijazi (1 year ago)
Your either 190 or (6"3) or thats a 9foot rim
Daniel Velez (1 year ago)
Shes taller than me..... D:
navyfresco (1 year ago)
Whats your wingspan
Larkin Henderson (1 year ago)
That sucked
Lara Derchak (1 year ago)
that lil ball dont count
Lara Derchak (1 year ago)
ewwwww
Natalie Young (1 year ago)
Everything was cool until the music kicked in.....
Matt Ellis (1 year ago)
i thougt she was going to dunk a basketball
Sarban (1 year ago)
Two years later, what is your height now? :)
Sarban (1 year ago)
I just saw your video of you dunking with a basketball, was very impressed :) You look like you have a bright future. Do you think we can chat on kik, snapchat or whatever else you may have? 193 cm 20 year old American guy here btw :p
Sarban (1 year ago)
+Anna Furman That's a great height but I love tall girls (I'm 193 cm) so was hoping you grew an inch or two XD Keep up the practice. Wish you the best of luck in the future!
Anna Furman (1 year ago)
Sarban It's the same: 1.85m :D
KING RAWJ III (1 year ago)
She did awesome keep it up I need to see more females attacking the rim
icyboy771z (1 year ago)
u can play in the WNBA if u can dunk since 99% of WNBA players cant dunk
Skye Walker (1 year ago)
dunk?? clickbait.
Obunga (1 year ago)
That's 9 foot you have like a 10 inch vert
Lucianna D (6 days ago)
+Tommy Sports are you fat
Tommy Sports (8 months ago)
Gyb Hustler yea dude I just dunked a women’s ball yesterday
Gyb Hustler (8 months ago)
Tommy Sports I was in the same predicament as you but I have a 7’10 standing reach. Theoretically you should be able to dunk but I understand if you can’t grip the ball with one hand then you’d need a higher vert but the key to dunking is good posture. If you have good posture this won’t help but always make sure your shoulder are facing up when jumping, you’ll be banging on people in know time, trust me I know
Tommy Sports (9 months ago)
Michael Thompson I’m 6 3 in 8th grade with a 30 inch very but can’t dunk cause I got t-Rex arms. My standing reach is like not even quite 7 8
Obunga (1 year ago)
It doesn't matter if your a girl or not inches are still inches
Basketball World (1 year ago)
How to jump high
turtie11 (1 year ago)
Sai Tama she literally has like a 10 inch vertical... you shouldnt take advice from her
Hershey B (1 year ago)
That's great for a skinny white girl, I aint even joking
Kendall Brick (1 month ago)
Checkmytech _25 You sound dumb right now. I was with at first with overall athleticism but black people do not jump higher on average. Eastern Europeans dominate jumping sports.
Yasminea Alayan (6 months ago)
Y'all niggas Trippin' Race has nothing to do with your level of athleticism it all has to do with genetics and your mentality. RACE DOESNT JUSTIFY YOUR LEVEL OF ATHLETICIS.
Checkmytech _25 (1 year ago)
Bronkė Woitek no it's not, black people can jump better than white people on average
Bronkė Woitek (1 year ago)
thats so rascist...
Hershey B (1 year ago)
+Checkmytech_25 and fast twitch fibers for sprinting
Daniel Bras (1 year ago)
I can grab rim at 5' 7" this is storta sad
BallerCraft (5 months ago)
Roel Janssens damn im that height but I’m 13
SH4DOW (1 year ago)
+Roel Janssens lmao you savage
Alexei Byerly (1 year ago)
Roel Janssens he had a family
Roel Janssens (1 year ago)
being 5'7'' is sad
BaseballGod (1 year ago)
Shortest 10 ft rim I've ever seen lol
mranklebreaker12 (1 year ago)
Wtf is up with all the dislikes... are you guys dumb as shit? I clicked this thinking it would be some fake bs but I really was surprised when I saw you jump so high. This is honestly extremely impressive. Keep up the good work.
Oli (1 year ago)
mranklebreaker12 you blind she jumps about 10 inches
Anna Furman (1 year ago)
Thank you very much!! :)
Marlon010 (1 year ago)
she has the worst vertical
Y'all niggas Trippin' (1 year ago)
Marlon Stop hating
money man (1 year ago)
not 10 foot rim
Arseny Bunin (1 year ago)
Wow, you are awesome, jumping so high at this age, that's cool :) keep going, i am sure you will achieve all your goals ;) Good luck and have fun playing basketball:))
Anna Furman (1 year ago)
Arseny Bunin Thanks!! :)
AC_ TheKiDd (1 year ago)
lol she better be able to touch the rim...I'm 5'8 and can get higher than that...tbh she look uncoordinated when going up to touch the rim lol
Zombae (1 year ago)
Yeah on a what 9 foot rim. Bet you can't touch the rim on a 10 foot rim.
Thomas 2k (1 year ago)
versuch mal bissl explosiver anzulaufen und abzuspringen dann klappts vermutlich besser
THE beast (1 year ago)
ignore the sexist jerks girl. keep it up
Clorox Bleach (1 year ago)
Ist das die TSV 1846 Halle ?
Clorox Bleach (1 year ago)
Jetzt sind ja neue Backboards dort. Nicht mehr die sondern durchsichtige xD
Clorox Bleach (1 year ago)
Lol nais
Anna Furman (1 year ago)
Clorox Bleach Ja :D
Daniel Bras (1 year ago)
Wtf put feet not meters plz
Jack Spohn (1 year ago)
Hi Cow lol that's basically 6'1"
Hi Cow (1 year ago)
describtion. though she is not 6'1 but 6'0.7
Moulkia (1 year ago)
Daniel Bras meters is better
TOAN WIT DA SHOT!! (1 year ago)
Lol dunking with a FUCKING SMALL BALL, lol what the fuck duck with a actual NBA ball bitch
theevster34 (1 year ago)
Smalts Dasher u can't dunk with a golf ball so I wouldn't be talking
D3X | Editor (1 year ago)
Smalts Dasher chill
Benjamin Hernandez (1 year ago)
beautifull
Michael W (1 year ago)
This is pathetic
NW 6 (3 days ago)
+zKroniicKing NIGGA THIS IS PATHETIC!!
zKroniicKing (5 months ago)
Michael W You're A Loser ... This Is Your Logic ... I'm 6,9 And Can Do 360 Dunks So This Isn't Impressive ... That's What Your like I am 6,9 and can do 360 Dunks,., But For a 6ft Girl Touching Rim is Like a 5,10 dude dunking
Dejan Stojanovic (1 year ago)
Shareef 02 same thing
Michael W (1 year ago)
Jessica Simmons actually i can haha
Ima _Pro25 (1 year ago)
Michael W and u can do better
robert Zhang (1 year ago)
I think girl can't put strength into their core and tighten up. That's the reason they can't jump high enough.
D (1 year ago)
lol same height as you... good luck with your dunking
Anna Furman (1 year ago)
Daniel thanks!
mweezy55 (1 year ago)
Boom! Love it. keep going!
It's Caleb, fam (1 year ago)
I'm 1.626 m ( 5'4) and I can only tough rim on 9.5 ft
Antxrcticx (1 year ago)
bruh you literally just go upload video on your account and then it uploads you must be pretty thick to not know that or on computer it says upload top right corner
GamerHD (1 year ago)
Aquazz Life google it my nigga
Aquazz Life (1 year ago)
im not jokin, idk how to upload vids though :/
Antxrcticx (1 year ago)
Make a video then Aquazz because i wanna see that better not be fooling
It's Caleb, fam (1 year ago)
Aquazz Life damn nigga you got hops😂
Honey Badger (1 year ago)
good job, how's your dunking since?
Anna Furman (1 year ago)
still can't dunk with a normal ball..but it got a bit better
Fsdf Nog (1 year ago)
i'm exact same height and can't even touch the rim!
xKurono (1 year ago)
same
Fsdf Nog (1 year ago)
+Blow Jobb i never tried lol. but i am super fast. just cant jump well
Donte DiVincenzo (1 year ago)
+Blow Jobb lol
Arrow Gaming (1 year ago)
i'm 1.85 male and i can't even touch the rim😂
BallerCraft (5 months ago)
Arrow Gaming wait how much do you weigh are you just those unathletic white guys or just over weight
BallerCraft (5 months ago)
That’s sad I’m 5’ 7” And I can touch rim
Arrow Gaming (1 year ago)
icyboy771z maybe in jumping but not in shooting or dribbling or anything else
icyboy771z (1 year ago)
you are weaker than a girl lol
Arrow Gaming (1 year ago)
i'm 80 Chilos it's normal for me and i play basketball too but it's difficult to get that explosive jump to dunk
Bryan Hernando (1 year ago)
Hey, u can dunk actually....all I see in this video is u dont put the power before u jump....put your power on your leg u will be able to jump higjer
chemedimidumidi (1 year ago)
so can you dunk nowadays?
Mike C (1 year ago)
what types of explosive Lifting do they have you doin squats bench deadlifts hang cleans clean an jerks ?
Anna Furman (1 year ago)
Yeah, I do :)
Bryan Hernando (1 year ago)
do u jump on 1 leg?
Anna Furman (1 year ago)
still 1.85m 😀
JMP Highlights (1 year ago)
it's not always about the vertical it's about the approach they way you approach the goal can increase your vertical anywhere from 3-7 in. I used to only be able to touch rim in 7th grade & now since my coach taught me a different approach i can dunk a 28.5 and i'm only 13 5'9
Baller Boy (1 year ago)
Since when is being able to barley touch rim impressively? I swear I'm sick of girls saying they can do anything guys can do and complaining about equal rights and then making a big deal about being able to do something that guys can do with ease. If they wanna be seen as just as strong then they shouldn't have given themselves a weaker image in the first place by doing things like this.
Zach Bargo (6 months ago)
i’m dunking at 5’7 fym
Yasminea Alayan (6 months ago)
oskrrr92 sorry but as a woman I don’t need to prove myself I know I can do just amount a things a Man can and more. It’s Sad that you think she was posting this to make a point have you ever thought she may be in high school and trying to get scouted y’all bitches be making up shit because you can’t get two inches off the ground.
Dwayne Todd (6 months ago)
I know lots of 6'1" guys that never touched the rim.
oskrrr92 (9 months ago)
yea, women are so desperate to prove they can do the same things men do haha so sad
kjswazy (10 months ago)
ismalali those guys that are at 6'1 problably could find if they use the mini basketball like she did
Mnbv Saint (2 years ago)
Keep practicing I think it's amazing what you can do, but work in the gym with your explosiveness so you're being able to jump higher and dunk it with an official basketball!
Anna Furman (2 years ago)
Thank you!! :)
Stabi (2 years ago)
I'm a 14 years old girl and I'm 5.3ft (1.60cm) and I can touch the middle of the Net :D I do Jump training and I hope I can do a Dunk in the Future ^^
Anna Furman (2 years ago)
+Sabi Senpai Thanks! :)
Stabi (2 years ago)
+Anna Furman Thanks😆you, too!
Anna Furman (2 years ago)
Nice!! :) Good luck!
Gabriel Productions (2 years ago)
Dude all people telling can dunk and they are about 5'8 or more and I'm 5'3 and I can touch a little bit more than the net , I'm 14 with 110 pounds and a 5'3 height
D3X | Editor (1 year ago)
Gabriel Productions same although I can almost touch the rim some days
Aidan Clendening (1 year ago)
same
NBA2kJay (2 years ago)
Are you able to dunk with an actual ball now?
jamey Grovell (2 years ago)
nice, keep grinding
jamey Grovell (2 years ago)
+Anna Furman your are welcome
Anna Furman (2 years ago)
thanks!
calib colliwr (2 years ago)
Your awesome
calib colliwr (2 years ago)
Welcome
Anna Furman (2 years ago)
Thank you!! :)
You got some hops
Anna Furman (2 years ago)
Thank you! :)
Your great but can you use a real ball next time
Lennnayy (2 years ago)
How is this impressive the person is 6 foot 1...
Lucianna D (6 days ago)
Everyone should be able to dunk at any height with hard work involved boy or girl
jacobgothops (29 days ago)
nigga she a fucking girl fym ain't impressive, girls her height playing wnba cant dunk gtfoh
Fon Leward (1 month ago)
Bro u salty cuz u not even 2 ft
Jorge Morales (1 month ago)
im 5'8 my reach is about 70" i can easily grab rim and almost dunk so yea if I was 6'1 i'd be a reverse windmilling
BallerLegend24 (1 month ago)
Most 6'1 guys ain't dunking
Clyde Willis (2 years ago)
Great!!!!! GOD BLESS LOVE & PEACE = ]
Anna Furman (2 years ago)
Thank you!!! :)
TheVikingsCentral (2 years ago)
I'm 6'2 and can only grab rim. Probably cus I am 270 pounds lmao
HotSnipes Raw (6 months ago)
Im 5’9 and 155 and i can only grab and hang on rim
troy ray (1 year ago)
Thats really impressive that you can grab the rim at 270 lol if you lost like 80 pounds you would probably be a decent dunker
TheVikingsCentral (1 year ago)
+DOPE Is good I have a few on my channel sub
AfroKing (1 year ago)
TheVikingsCentral
DOPE Is good (2 years ago)
I can to but I didn't break the rim do a vid
Alex duque (2 years ago)
she don't jump, what a disappointment
Anna Furman (2 years ago)
+Alex duque Of course I jump..the camera perspective isn't so good, so it looks like that..
Ryan Kenny (2 years ago)
She is taller than 6 feet
Splash_ball123 (2 years ago)
+Anna Furman I can barley touch rim and I'm a 6'1 and 14
Anna Furman (2 years ago)
+Ryan Kenny Yes, I am 6'1" :D
angus chan (2 years ago)
life sucks i can just turned 15 and im 5'9 and i can just touch the rim, i dont think i'll be able to do better :(
Anna Furman (2 years ago)
Thank you and also good luck! 
angus chan (2 years ago)
+Anna Furman i dont know if the rims in hk are shorter but still good luck to your dunking
Anna Furman (2 years ago)
If you work hard I'm sure that you'll get better and maybe dunk in a few years.
Jaryn Shinn (2 years ago)
Keep working at it!
Anna Furman (2 years ago)
Thank you! :)

Would you like to comment?

Join YouTube for a free account, or sign in if you are already a member.